Klart for teammesterskap i sprint!

I morgen er det klart for OBIK nr 4 med innlagt teammesterskap i sprint. Det er knytta stor spenning og mye prestisje rundt dette.

Har DenGamle forsatt farta inne fra sist OBIK, eller har innsatsen i Val Di Fiemme satt han tilbake? Er vinneren fra første OBIK blitt edru etter utdrikkningslaget sitt? Vil RNL endelig få fart på Sapporoskia til Almsvarten? Holder ryggen til Bohemen? Er LTR frisk? Har den trofaste OBIK-traveren Capt orden på utstyret? Vil endelig DK stå på toppen? Kommer Lynet snikende ut av Østmarka? Hva med o-løpern vår Mags, har han fått fart på skiene? Og hva med våre hangarounds Ali, RNLvennJ og BTF, vil de dukke opp og samle viktige poeng og prestige?


NB! for å få mer skryt og juging på bloggen innføres en ny paragraf i teamcupen:

§11. For å få poeng i teamcupen er det krav om at man må ha minimum en comment hvor man vurderer egne muligheter før konkurransen, og minimum en comment hvor man evaluerer resultatet. Comment før skal tilstrebes å legges på forhåndsomtalen av konkurransen, og må være avgitt før start. Comment etter skal legges på omtalen av konkurransen, og skal tilstrebes å legges inn umiddelbart etter at artikkel er på nett, og senest 48 timer etter publisering. Dette gjelder både teammedlemmer og hangarounds.

13 Responses to Klart for teammesterskap i sprint!

  1. DK sier:

    Etter to forsmedlige tap på 11 sek for hhv Kris og DG satser DK nå på å parkere alle mann i morgen!

  2. RNLvennJ (hangaround) sier:

    Jeg stiller i morgen ved å etterpåmelde meg på plass. Har stort håp til forbedring grunnet i følgende:
    – Oppvåkningen i mitt første renn når det gjeller hvor fort det går for alle andre
    – Høyere frekvens
    – Fire dagers jakt i skogen på treski som opplading
    – Bruk av tørrvoks isteden for start-teip

    Sikter på å forbedre tiden med minst 5%.

  3. LTR sier:

    Gjentar til det kjedsommelige at sprintcupen ikke er på LTRs agenda – blir mao DNS i morgen. Ønsker dog resten av gjengen lykke til! Ser også at Bohemen nå satser enda hardere i HK Skimaraton – har gått fra pulje 8 til pulje 9.. Makan!

  4. kres sier:

    Måleren viste kun 0.3% i promille ved frokostbordet idag. Satser på at alkoholforbrenningen tar seg opp, og at jeg stiller edru til start img. Med null i promille blir jeg umulig å slå!!!

  5. ali sier:

    Ali må atter en gang melde pass til OBIK, denne gang til fordel for inntak av brunt fludium.

    Men jeg kommer sterkt tilbake på lørdag. Østmarksrunden går jo i marka over alle marker. Hadde rennet gått inne i selve marka, dvs nesten bare flatt, så hadde jeg vurdert egne sjanser som meget gode. Desverre går løpet i randsonen, dvs at vi får med oss to meget lange bakker. Jeg vurderer derfor egne sjanser som moderate, ikke noe mer.

    Men alt avhenger jo selvfølgelig av hvor mange andre orntli Fjelluft medlemmer som stiller på start..

    Lykke til ønskes de som stiller på OBIK i morra!

  6. RNL sier:

    Endelig slipper mage feber og alle TR Hofstad syndromene. Gårsdagens løpetur var oppløftende og bena kjentes bedre enn på lenge. Etter DK’s sterke innsats blir vel taktikken å ligge i rygg så lenge kreftene holder, men burde vel egentlig ha som mål å gruse DK. Kres, DG og DK er vel favoritter, mens setter penga, kona og huset på RNL, meg selv altså.

  7. Bohemen sier:

    Slik som helsa er no blir det et slit å henge med i pulje 9 på HKM. Ser at mine muligheiter for å vinne TM og TSC totalt er små, så då er det lite interessant å stille. DNS.

  8. mclynet sier:

    Skal i begravelse klokken 13:00. Hvis ikke tidsskjema sprekker rekker jeg etteranmeldingen akkurat. Sannsynlighetene for start er 90 % og 50 % for topp 3 plassering.

  9. Den Gamle sier:

    Er tilbake i gamlelandet etter en laaaaaang reise hjem. Avreise fra hotelle i Italia kl 09.15 – vi flere byer i Danmark ( snøstorm…. ) landet vi på G.moen rundt midnatt… i seng ca 02.00….
    Så til poenget – ingen bagasje foreløpig, så om noen har et par staver på ca 152 cm ? Gi lyd !!! Alt fra 150 – 155 er akseptabelt )så tror jeg at jeg har både ski og noen gamle skistøvler hjemme….
    Ses muligens i kveld ?
    Egen mulighet – manglende restitusjon og løssnø øker ikke mulighetene, men håper på siste trinnet på pallen ( om noen låner meg staver… hvis ikke bagasjen dukke opp i løpet av dagen… )

  10. DK sier:

    DK fikser staver!

  11. BTF sier:

    Sliter fortsatt med litt feber og tett nese (og blodsmak etter lett intervall med KrisKras i går kveld). Blir nok DNS for min del i kveld. Men til neste uke skal kroppen være på topp (og konkurransevegringen borte).

  12. Capt. sier:

    Er det ikke det ene så er det andre….. Satser på slå LTR, Bohemen, Ali og Bohemen idag! Alt annet er bonus. Setter forøvrig en knapp på DG ikveld!

  13. LTR sier:

    Ser at jeg traff fullt og helt med mine tips om at DK tok hjem seieren – klar margin foran DG, som igjen var et sekund foran fylle-Kris. Bra også av RNL som endelig fikk Sapporoføre!

Legg igjen en kommentar