Østmarksrunden – DK med klasseseier i M36-40

DK klinte til med klasseseier og var bare 6:09 min bak vinneren totalt (Sindre Stokke). Som forventet uttalte DK etter målgang. «Eg er nøgd!»

DK var tidelig ute og hadde valgt første startspor med Capt i sporet bak. Mac kom sent til start og fikk et dårlig utgangspunkt. Da startskuddet gikk var DK i tet. En idot kjørte neste ned Mac rett etter start, men idioten falt selv og dro med seg en annen løper. Mac klinte til fra start og tok igjen Capt i bakkene etter start og (tror han) så DK i bakkene rett før Høyås. Men det var sjanseløst å hente inn diesel-lokomtivet.

30 km var i overkant langt for utrente Mac, som fikk det tungt på 2 runden. Men han klokket inn 1:32:01 og var fornøyd med gjennomføringen. Det ble et masete renn og flyten manglet uttalte Mac etter målgang.

Capt hadde en tung dag, men var fornøyd med gjennomføringen. Han klagde hverken på på feil struktur på ski, feil smøring eller dårlig dagsform.

DK 1:29:55 – poeng 50 (best i teamet)+ 30 (for klasseseier)= 80
Mac 1:32:01 – poeng 40 (for andreplass i teamet)
Capt 1:42:53 – poeng 30 (for tredjeplass i teamet)

Hangaround Ali 1:42:37 – poeng 30 (for tredjeplass blant teammedlemmene)

11 Responses to Østmarksrunden – DK med klasseseier i M36-40

  1. DK sier:

    Satsa friskt frå start frå første linje, men måtte sleppe teten etter 1-2km halvvegs opp i første bakken. Passerte første runde på 43 blank, og måtte konse for å holde trøkket på andre runda. God vasatrening!

    Bra arrangement i Østmarka, men arrangør får trekk for resultatservicen…

  2. Den Gamle sier:

    Grattis DK – 2 seire på uke – imponerende !
    Enig i kommentaren om resultatservice – hjemmefronten sliter mdd å bli oppdatert !

  3. ali sier:

    Dagens høydepunkt var rett før siste matstasjon, 3km før mål. Da så jeg ryggen til Capt. 100 meter foran meg. Han hadde selvfølgelig ikke sjans til å følge når jeg passerte han. Deilig skalp å ta!

    Nedturen var desto større under premieutdelingen. Jeg haddde et ørlite håp om å få et glass. Men konkurransen er tydeligvis hardere i M40 enn i M35, det ble ikke no premie på undertegnede, men det ble premie til Capt.! Jeg har premien til både DK og Capt. Flotte glass til begge to, og jeg skal overbringe de største gratulasjoner til DK fra rennleder og gammal Kollengeneral Rolf Nyhus.

    Premiene overleveres ved en passende anledning.

    Uansett var det en flott dag i marka!

  4. LTR sier:

    Usikker på om dette internettet har kommet til Østmarkaområdet – reeeelativt treg resultatservice..

  5. mclynet sier:

    Resultatene foreligger – bare 1,5 dag etter renn slutt. Etter min klokke gikk jeg 2. runden likt med DK. Jeg har noe på gang og har ikke tenkt å la DK-lokomtivet få en meter fra start på HK-marsjen. Skalpen hans skal tas.

    Verdt å legge merke til at DK ikke hadde fått ekstrapoeng for pall-plassering i klassen til Mac…..

  6. DK sier:

    Eg må seie meg imponert over Lynet. Resultatet er meget bra for ein som ikkje trenar. Tenk hadde den mannen lagt ned 2-3 økter i veka, då kunne det blitt noko. Uansett, det skal bli hardt nok for Lynet å komme på pallen på marsjen.

    Her i garden er nok ei bra skiveke avslutta. Østmarkrunden var starten på intensivering av treninga mot Vasan, og no blir det fokus på staking framover.

    Mandag: Nil
    Tirsdag: Nil
    Onsdag: OBIK
    Torsdag: Nil
    Fredag: 1t rolig med Capt
    Laurdag: Østmarkrunden
    Søndag: 1.40t rolig over Sinober

  7. LTR sier:

    Sår hals! Jeg gir opp..

  8. RNL sier:

    Grattis med storveis innstats folkens, og frykter den litt snille fremtoningen til McLynet er rent spill for galleriet. Godt ikke jeg stilte. Ble hektet av på «hard» langtur lørdag, uten at det gitk spesiellt fort. Var som føttende var av sement. Ble heldigvis ikke hektet av på søndagsøkten i nedoverbakke fra Smedmyrkoia til Skansebakken i samløp med Victoria som er min datter på 3 år. Hadde ikke krefter til å følge 6 åringen opp til Heggelivann og hjem. Godt å se andre i teamet tar seg av resultatene på elitenivå. Vi sees HK marsjen.

  9. DK sier:

    Forventningspresset, hardkjøret og suksessen tærer på DK. Det rapporteres nå at han er sengeliggende med magasjau…

  10. mclynet sier:

    Nå er Hypo-DK slått seg sammen med Hypo-LTR… et team i teamet…

  11. LTR sier:

    Magasjauen går jo heldigvis over ila et par dager. Verre er det det med disse j..la luftveisgreiene som aldri gir seg. LTR kjører imidlertid åpendør-politikk og inviterer så mange som mulig inn i Hypoteamet!

    Stiller dog på lørdag om jeg ikke er helt utslått. Satser på å ha utstyret i orden, verre er det nok med mac som kun har 4 par kaldføreski å velge blant. Kan bli vanskelig for han å finne noe som glir.. Ser ikke bort fra at de 4 parene smøres opp med fc8x, supercera, alfa og hva det måtte være..

Legg igjen en kommentar