Grenserittet LIVE

Halden 80 km:
Svensken er i må på sterke 2.50, men har tapt stor på slutten blant annet til Almsvarten. Har han gått på en smell eller snakker vi tekniske problemer? BTF holdt unna for Capt og kom i mål ca 1 min foran. Begge har tatt innpå Swe siste 10k.
Manengen 2.33.24 nr 1 (totalvinner)
Almsvarten 2.46.01 nr 55
Swe 2.50.32 nr 127
BTF 2.57.38
Capt 2.58.51

Erte 69,4 km:
Tyngre for Svensken nå er passert av Almsvarten og Glørsen, men ligger like bak, men for all del sterk kjøring! Med en mil igjen har BTF grepet på Capt.
Swe 2.28.02 nr 66
BTF 2.37.39
Capt 2.38.38

Kula 57,7 km:
Svensken har flat noe tilbake, men holder imponerende fart og er f eks 2 min foran Almsvarten. Eldste bror har nå overtatt teten i Emblemskampen.
Swe 2.02.22 nr49
BTF 2.12.26 nr 250
Capt 2.13.11 nr 283

Prestbakke 42,7 km:
Swe holder koken nå på 44 plass, likt med f eks K. Karlsen. Brødrene Foss holder koken, nå med lillebror 7 sek foran.
Swe 1.29.51 nr 44
Capt 1.39.36 nr 263
BTF 1.39.43 nr 279
DG ?

Buar 21 km:
Svensken har oppskriftsmessig tatt teten blant våre medlemmer ved Buar 21 km. Her ligger han som nr 45 (!) totalt.BTF ligger like foran Capt på en ca 250 plass. Ingen registreringer på DG ennå – Ikke startet?
Capt 47.44
BTF 47.38
Swe 43.25
DG Ikke startet?

36 Responses to Grenserittet LIVE

  1. LTR sier:

    Hvor finner du live results? Er capt meldt å være i form?

  2. DK sier:

    http://grenserittet.no/nor/Nyheter/Grenserittet-LIVE

    Capt er meldt i godt slag!

    Andre som er med?

  3. LTR sier:

    Hellacopters i KLUBB skulle stille. Bra start på folket!

  4. Mclynet sier:

    Ser at Almsvarten nå ligger 6 sek foran Swe ved Erte etter 69,4 km. Fortsatt innenfor topp 66 (utrolig bra!), men er det nedadgående trend for familiefaren?

    Selv melder jeg DNS på KS 1000, da kroppen klart sier ifra at beina trenger hvile. Så da kjører jeg 1,5 time på Rski istedet.

  5. LTR sier:

    WTF?? Verste jeg har hørt.

    DK?

  6. DK sier:

    Ser dårlig ut med barnevakt… Men fikser du det stiller jeg! 😉

  7. LTR sier:

    Ser ut som om Swe fikk det litt, #95 p.t. Småbarnseffekten er jeg redd. Men kan være utstyret for alt jeg vet..

    Uansett imponerende innsats og en helt annen liga enn resten av teamet!

  8. DK sier:

    Tydelig at dat har skjedd noen med Swe på slutten. Faller nedover på lista nå. P t nr 126. Mange senere startende som kommer bakfra og slår tiden hans. Antar det kan være noe teknisk siden han taper f eks 4 min til Almsvarten siste 10k.

  9. LTR sier:

    Ser det var Manengen som vant (Eliten kjører på bruttotid, mens liveresultatene viser nettotid).

  10. Mclynet sier:

    Må si at BTF og Capt med hhv. 7 min og 8 min bak Swe må være svært sterkt!

  11. LTR sier:

    Da alle bailet ut fra KS1000 byttet jeg til 4xGK på MTB(fra Lachmannsvei). Tunge bein og etter et ok førstedrag (5.56) gikk de tre siste dragene mer enn 20 sek saktere.. Klarte å holde de dragene jevnt ihvertfall.

  12. Rustn sier:

    Bra jobba guta.
    Måtte sjøl slå meg slått av bakaren Andre haugsbø(nr 8 i vasaloppet i år) me nesten 2,30 i dag i motbakkeløp på berre 1 time.
    de blir derfor tatt kraftige tak framover!

  13. Capt. sier:

    Kroppen kjentes pigg ut før start, men allerede etter 10k forstod jeg at dette skulle bli en lang og tung dag! Tunge bein etter en mye hard trening i det siste! Satser på å komme sterkt tilbake i neste helgs Cycelvasa.

  14. Swe sier:

    Sprekk på alla fronter: fysiskt, psykiskt og tekniskt. Bara att bryta ihop och komma igen…

  15. DK sier:

    Haugsbø har vel lagt opp så vidt eg veit, så her må det tekast tak ja!

  16. LTR sier:

    Rustn i kjent positur
    http://www.kondis.no/parseier-i-saudehornet-rett-opp.4941477-127693.html

    Topp 10 må være respektabelt!

  17. DK sier:

    KS1000 torsdag! På?

  18. LTR sier:

    Sannsynligvis på, gjerne litt sent.

  19. mclynet sier:

    KS1000 på torsdag – 99 % sannsynlig. Foreslår kl 19:30.

  20. DG sier:

    Konkurrasesesongen i sommer / høst blir / ble svært kort…. Det ble vel egentlig ingenting…. manglet 10-15 mtr på å komme frem til start.
    Rettere sagt – sykkelen manglet 15 mtr, og jeg manglet 10 mtr…..
    Rett før tiden skal tas var det en bomanordning som gjorde at veien ble litt smalere ( i relativt høy fart.. ) En eller annen hadde en «sklitakling» på bakhjulet mitt ( tror jeg ) Ihvertfall stoppet sykkelen, jeg forsvant over i en delvis salto… På vei ned mot asfalten og ut av veien var jeg innom en stolpeanordning….
    Jeg landet, fant igjen sykkelen som så ut til å være hel, fant minst en sykkelflaske, og kjente at det var «noe ømt på låret» – jeg så ned og så et krater….. Fant ut at det ikke ble noe mer sykling på meg, og satte meg rett ned og holdt meg rundt låret……
    Etter et par minutter ( før neste pulje ) fikk jeg hjelp til å komme meg over veien – lite hjelp i venstre ben… – besvimte nesten, ble lagt på bakken, og en nabo hentet pledd og sterile kompress for å legge på låret og underarmen……
    Låret så vel mest ut som ei sprukken pølse – ei ordentlig kjøttlefse hang… det såut til å være dypt…
    Sål å jeg der da og ventet i ca 1,30 time før en sykebil kom og hentet meg ( i mellomtiden ble statvet jeg traff skrudd ned av noen hjelpsomme naboer… )
    Kirurgen som sydde meg på sykehuset måtte først lappe sammen hinna rundt lårmusklen ( samt at det var et lite rift i musklen ) Etter sydel en ble låret lappet sammen -j eg antar kuttet var 12-14 cm langt… jeg skal måle når jeg bytter «plaster»….
    Legen ordinerte 6-8 uker uten noen form for trening……. og jeg fikk ekstrapremie – fikk lov til å låne krykker så lenge jeg har behov…..
    Eneste form for bevegelse fremover ( de nærmeste dagene ) blir pr krykker – er for tiden ikke i stand til å kjøre bil…..

    Konkurranseplanene for høsten er dermed avlyst – og biletten til sykkelbirken er allerede solgt……
    Ses vel på ei trening før jul tenker jeg…..
    Hilsen en som fikk litt morfin og andre godsaker i går…….

  21. LTR sier:

    I alle dager.. Dette var dramatisk, DG! Drøyt å bli taklet allerede før starten går..

    Håper du etter forholdene har det greit – antar du kommer sterkt tilbake litt utpå høsten!

    God bedring!

  22. DK sier:

    Ai ai! Det hørtes ikkje godt ut, men bra det var kroppsdeler som kan lappes sammen som fikk det!

    God betring!

    PS! Sidan du ikkje får nokon god inngang på rulleskisesongen aner eg eit håp om å få revange på Vasan til vinteren… 🙂

  23. DG sier:

    Ad skaden – ja, det er vel bare muskulært, men DK – vi får nå se hvordan revansjen i Vasan blir…… Mulig ( forhåpentligvis… ) kan jeg begynne med styrketrening… og styrketrening blir nytt for meg….. kanskeje det vil få positive utslag på stakeformen……..

  24. btf sier:

    Dette var dramatisk.

    Både Capt’n og jeg satt i første pulje. La merke til at den nevnte bommen ikke var skrudd ned i år heller(selv etter at jeg sendte mail til arrangør om dette i fjor) og at det i år som i fjor var noen som krasjet i bommen. Capt’n nevnte at han trodde det var DG som hadde gått ned og det var det dessverre. Du får ha god bedring DG! Det blir vel mye staking på rulleski med bandasjerte bein fremover.

    Starten på Grenserittet har alltid vært unødvendig farefull med mange elementer som enkelt kunne vært endret fra arrangøren sin side.

  25. sjanten78 sier:

    Trist å høre! God bedring!!

  26. LTR sier:

    Akkurat kommet inn fra en «kort» løpetur med DK. Ble til slutt 2.12 på sti i Lillo, sannsynligvis enda mer på DK. Snittpuls 132, så det gikk faktisk rolig. Litt tørst på slutten pga at DK drakk opp alt vannet mitt… Bra økt!

  27. LTR sier:

    Sjanten: Vi har vel lært deg nå at håkki og varme lunsjer er bare tull og tøys, håper for all del besteforeldrene har lært seg basic skiteknikk og vet hvordan matpakker skal smøres. Da går det i såfall godt med Ivar!

  28. DK sier:

    DG: Godt å øre du er ved godt mot! Ser fram til nye dueller utover hausten og til vinteren. Hadde egentlig sett fram til duell allereie torsdag på KS1000, men det kan nok bli litt tett på… Du får ta det pent, og kome deg til hektene at raskt!

  29. DK sier:

    Eg hadde notert kort og rolig tur på skjemaet før oppstart idag då eg la ut frå heimen kl 1930 i retning Lillomarka. Det første LTR spør om då vi linka opp i området Akebakkeskogen var «Kor lenge kan du være ute?». Då skjøna eg at dette kunne bli langt.

    Etter runden Solligrenda – Grefsenkollen – Solemskogen – Grisputt – vidare mot Sinober og over mot Lilloseterteig – Grefsenkollen – Solligrenda klokka eg inn på 2.25t. Skjemaet vart retta til langt og rolig…. Ser fram til neste tur, då med drikke og kanskje ein bar på lomma.

  30. mclynet sier:

    Dramatiske hendelser med DG. Du får ha god bedring.

    Ellers topper vel LTR treningsstatestikken intern i teamet for tiden.

  31. DK sier:

    Påmeldt Holmenkollen Rulleskirenn 22. september 2011.

    http://www.skiforeningen.no/aktiviteter/holmenkollen_rulleskirenn

  32. LTR sier:

    Rolig sykkeltur med naboen i dag. Fra jobb – opp GK – lilloseter – Nittedal – movann – om hakloa – kikut – trillestien – hjem. En del våt sti, mye sugende grus – perfekt. Ble ca 4.20, 82km. Bør være greit restituert til å smadre Mac & Co på ks1000 i morgen.

  33. ALI sier:

    Akkurat ankommet heimen etter vel gjennomført Øyafestival. Dagens høydepunkter var Oslo Ess og Mongo Ninja med Kristoffer Schau (syke greier – mitt livs første trashmetal konsert – og antageligvis siste – fikk rista orntli løs…..).

    Påmelding rulleskirenn fullført.

    Stiller på KS 1000 i morra – var det 1930 fra Årvollskogen?

    God bedring ønskes til DG!

    God natt:-)

  34. LTR sier:

    1930 ja. Jeg har notert følgende på startstrek:
    -Ali
    -DK
    -Mac
    -LTR
    -naboen
    -Krek
    Er også et par tentative så dette bør bli en bra økt. Antar også at DG har kommet seg såpass at han stiller opp – sugen som få på å komme i gang etter svalestupet på GR..

  35. DK sier:

    Dominic stiller også! Dette er en kar eg traff på bussen fra Mora til Salen etter Vasan i vinter. Han er frå Tyskland, og kunne meddele at han hadde søkt utveksling til Norge ifm studier i Insbruck. Eg ba han gje ein lyd om han kom til Norge. Igår fekk eg email frå han, og idag stiller han på KS1000.

  36. DG sier:

    Sorry – ingen KS1000 på meg – krykker er eneste fremkomstmiddel om dagen ( i tillegg til at jobben er stor sponsor til Taxinæringen i Oslo om dagen…. )
    «Lovte» vel oppdatering på sårstørrelse…… Det synlige kuttet er vel på ca 20 cm – og omtrent like mange sting…. Ad Musklen som er sydd i sammen under det synlige såret… Har ikke tenkt å sprette opp «lefsa» i låret for å finne antall sting, så det spørsmålet får da hvile i fred……
    Tar meg en tur til Nimi om noen dager ( når jeg kan fordele vekt på begge bein ). Antar fruen mener jeg bør kunne kjøre bil før jeg trener igjen……
    God KS1000 – og øvrige økter fremover karer – og bra vi får inn noe «ungt» blod – noen av oss kan muligens trenge «blodoverføring» el tilsvarende….

Legg igjen en kommentar