GKtest feltet ble tatt på senga!

«Han løper fra alle fra start! Hva er dette for noe?» Slik reagerte NRKS langrennseksperter da Lynet sjokkerte i starten på GKtest i kveld.


BLE TATT PÅ SENGA: Jann Post og Torgeir Bjørn ble meget overrasket over Lynets åpning. Foto: Cornelius Poppe / Scanpix .

Selv med dårlige legger, forkjølelse og store mengder trening (interval senest igår) var Lynet suveren i tet og uten konkurranse på dagens GKtest. Videre bakover var det derimot tettere og mer mann mot mann. Store deler av feltet var samlet inn i brattbakken ved Disen skole, men derfra sprakk det opp.

Løpsforholdene var gode, og tross frost og et par tre blå opplevdes ikke asfalten som glatt.


SJOKKERTE I STARTEN: Lynet her foreviget i årets Nordmarkstraver (damedistansen). Foto: DK.

De harde fakta:
1. Lynet 19.26
2. PeabVegard 20.07
3. Helge HW 20.11
4. Håkon 20.34
5. Sverre 20.40
6. Bohemen 21.01
7. DK 21.03 (12.05 i krysset Lachmannsvei)
8. NewYork Ali 21.13
9. Askil 21.17
10. Sjanten 21.53
11. Geir 22.23
12. TEN 22.33
14. Bård 23.42
15. EvigUnge 24.00
16. ?

Den enkeltes beretning og opplevelse følger i kommentarfeltet under.

10 Responses to GKtest feltet ble tatt på senga!

  1. ali sier:

    Flott gjennomkjøring.

    Storveis fornøyd med solid ny pers i GKtest – 1,48 bedre enn på samme tid ifjor (da var det riktignok snø). Men skulle nok åpna litt roligere, var foran DK ved passering Lachmanns vei, men fikk det litt på slutten. Så da er det vel bevist en gang for alle, negativ splitt er tingen!

  2. Bohemen sier:

    Fin økt i flott haustvær! Negativ split idag.

    Analyse:
    http://app.strava.com/activities/2341978

  3. sjanten78 sier:

    Veldig flott økt! Hatten av for Mac men kanskje mest for Ali viste meg ryggen fra start og etter det bare rygg rygg rygg!

  4. mclynet sier:

    Målet var sub-19. Åpningen skulle tilsi at det skulle være greit, men kjente allerede syre i første bakken. Kjipt å ha tunge bein på en dag som denne. Men jeg er fornøyd med å slå SWE sin rekord fra i fjor med god margin.

    Dog legger jeg inn en protest!!

    Ved en feil trykket jeg mellomtid ca. 7 sekunder før vi faktiske startet. I det starten gikk var jeg usikker på om jeg fikk tatt ny mellomtid. Når jeg sjekker klokken nå ser jeg at jeg bare har registert 1 mellomtid på klokken. Dvs. at jeg hadde 7 sekunder bedre tid. Det stemmer også bedre meg egen tidtakning mellom meg og Peab-Vegard på toppen (da hadde jeg nemlig 49 sekunder på egen klokke). I tillegg høres 19:19 mye bedre ut enn 19:26 🙂

  5. ali sier:

    Herr Polar mener at GK test er 4.391 meter, med en høydeforskjell på 273 meter. Ilfg Grefsenkollenopp.no er løypa 4,5 km med en høydeforskjell på 270 meter. Enkel hoderegning tilsier derfor at gårsdagens tider bør tillegges cirka 22-25 sek for å kunne sammenlignes med de offisielle Grefsenkollen Opp tidene. For den som måtte være interessert i tider og sånt no!

  6. ali sier:

    Flott løp Mac! Artig at du legger inn protest mot tiden som du selv har tatt!

  7. LTR sier:

    Gratulerer med god innsats, gutta! Strengt tatt ingen overraskelse at Mac vant – periodiseringen med en uke på og en uke av ser ut til å gjøre han godt. Og med Swe syk, Kris skadet og undertegnede i sedvanlig elendig høstform så er det få som kan slå han (no offence folkens).

    Ser for øvrig at det har vært en tett duell mellom volda-brødrene og ali, dette må vi få høre mer om! Og har DK nå gitt fra seg hegemoniet i familien??

  8. DK sier:

    Samlinga med Rustn i Sunnmørsfjella var nok det som skulle til for at DK utlikna farta til Bohemen på GKtest, etter å ha liggi godt bak på GKint i haust. Åpninga var jevnt godt og det gjekk greit heile vegen utan større problem (berre kos). Litt overaska over at Ali kom så pass tidlig, men det skulle vise seg å slå tilbake. Neg-splitt er nok det som gjelder der i gården (og kanskje for andre og)… Suveren Lynet i tet, og det var nok berre Rustn som kunne tukta han, men han hadde nok gjort det på kenyanarvis også.

Legg igjen en kommentar